regeneracja po treningu

Regeneracja po treningu – płatki magnezowe

Każda osoba, która z głową i świadomie podchodzi do treningu powinna również kłaść duży nacisk na między treningową regenerację. Tym samym drogi czytelniku od dzisiaj zmień swój sposób myślenia. Trening to nie tylko wysiłek i czasem spędzonym na ćwiczeniach! To tylko jeden, oczywiście istotny, ale nadal nie jedyny element całej tej układanki. TRENING = WYSIŁEK + REGENERACJA. A jak regeneracja to koniecznie płatki magnezowe do kąpieli

Regeneracja po treningu – jakie spełnia funkcje?

Regeneracja jest niezwykle ważnym elementem cyklu treningowego, która bezpośrednio wpływa na poprawę wyników sportowych jak i naszego samopoczucia z kliku powodów:

  • pozwala uniknąć przetrenowania – stanu, w którym odczuwamy stałe zmęczenie, ból mięśni, brak energii i w którym osiągamy gorsze wyniki sportowe
  • pozwala uniknąć kontuzji, której ryzyko wzrasta gdy organizm jest przeciążony
  • pomaga w odzyskaniu sił i motywacji potrzebnych do dalszych treningów
  • przyczynia się do efektu tzw. super-kompensacji – zjawiska, które polega na zwiększaniu przez organizm z treningu na trening zapasów energetycznych. W ten sposób stopniowo poprawia się nasza wydolność i za każdym razem możemy uzyskiwać lepsze wyniki sportowe.

Poprawna regeneracja – wielka trójka

  • CZAS – odpowiednia przerwa między jednym, a drugim wysiłkiem uwzględniając jego intensywność
  • SEN – najpotężniejszy i darmowy suplement diety, dzięki któremu każda komórka naszego ciała się regeneruje, a wszelkie mikrouszkodzenia podlegają wewnętrznej, naturalnej naprawie. (szerzej o korzyściach jakie daje SEN w kolejnym wpisie)
  • ODŻYWIANIE i NAWODNIENIE – czyli dostarczanie odpowiedniej ilości i jakości paliwa i budulca w postaci białek, węglowodanów, tłuszczy, witamin i minerałów oraz wody.

Oprócz regeneracyjnej wielkiej trójki (bez której żaden dodatkowy suplement i żaden wynalazek nie będzie spełniał Waszych oczekiwań) możemy wymienić parę ciekawostek z szeroko rozumianej dziedziny RECOVERY, nad którą według nas i naszego doświadczenia warto się pochylić. Cały cykl wpisów z dziedziny RECOVERY rozpoczniemy od ciepłych kąpieli z płatkami magnezowymi.

Magnez – czy jest nam potrzebny?

Magnez jest jednym z podstawowych elektrolitów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Nadmierne spożycie kawy, alkoholu i stres skutecznie „wypłukuje” ten pierwiastek z naszego organizmu. A to prowadzi do drżenia i osłabienia mięśni czy zespołu niespokojnych nóg. Niedobór magnezu skutkuje również złą kondycją włosów, zębów i paznokci. Częste są też bóle głowy, wahania nastroju i stany depresyjne. A jaki jeszcze wpływ ma ten pierwiastek na funkcjonowanie naszego organizmu?

  • wpływa na przewodnictwo nerwowe we wszystkich naszych mięśniach: od bicepsa po mięsień sercowy. Jego odpowiedni poziom wpływa korzystnie na siłę i sprawność trybu skurcz-rozkurcz.
  • uczestniczy w procesie prawidłowego nawodnienia komórek (hydroliza ATP), co w przypadku mięśni przekłada się na wydajność naszego aparatu ruchu. Jego zaburzenie może powodować nadmierne gromadzenie się wody w naszym organizmie (negatywny wpływ na sylwetkę).
  • wpływa korzystnie na wrażliwość naszych komórek na działanie insuliny. Niedobór magnezu w komórce—> większe stężenie glukozy we krwi —> większy wyrzut insuliny i mamy błędne koło.
  • odżywia, nawilża i regenerują skórę oraz usprawnia wchłanianie przez nią innych wartościowych składników odżywczych (innych kosmetyków)

Koniecznie sprawdź w jakich produktach spożywczych dostarczysz najwięcej magnezu dla swojego organizmu. Spis produktów znajdziesz TUTAJ.

Płatki magnezowe – regeneracyjna kąpiel

Płatki magnezowe zawierają chlorek magnezu, który ma postać bezbarwnych i bezwonnych kryształków, ewentualnie płatków, które bardzo łatwo rozpuszczają się w wodzie. Chlorek magnezu jest solą magnezową, która należy do związków nieorganicznych. Pomaga on w stymulacji białych krwinek i całego układu immunologicznego. Przez wielu lekarzy jest uznawany za jeden z najlepszych związków magnezowych, skutecznych zarówno do stosowania żywieniowego, jak i jako suplementacja magnezu przez skórę (transdermalnie)

Polecany jest SZCZEGÓLNIE osobom, które unikają warzyw i owoców, piją dużo kawy, żyją w pośpiechu i w ciągłych napięciach oraz doświadczają bezustannego stresu (w tym stresora jakim jest ciężki trening)

Kąpiel magnezową można spokojnie przeprowadzić w warunkach domowych. Są one bardzo przyjemne dla ciała, korzystne dla zdrowia i nie kosztują dużo (ok 6 zł za kąpiel). Podczas kąpieli, magnez jest wchłaniany przez skórę.

regeneracja po treningu

Kąpiel magnezową przygotowuje się, poprzez wsypanie dwóch szklanek płatków magnezowych do wody (400-500 gramów). Po rozpuszczeniu chlorku, można moczyć się w wodzie około 20-30 minut. Osoby, które mają wrażliwą skórę, mogą odczuwać lekkie pieczenie, jednak nie jest to nic groźnego. Po kąpieli należy spłukać ciało czystą wodą. Nie jest wskazany kontakt soli ze zranioną, podrażnioną skórą. Nie jest to szkodliwe na dłuższą metę, ale powoduje uciążliwe pieczenie.

Można także stosować regeneracyjno-relaksacyjną kąpiel solankową w wersji szybkiej i wygodnej czyli w misce dla zmęczonych nóg i stóp. W tym wypadku należy do miski wsypać jedynie 1-2 łyżki soli. Nogi należy moczyć w misce około pół godziny, po czym opłukać je wodą.

Do wszystkich wymienionym powyżej zalet płatków magnezowych należy jeszcze dodać niezaprzeczalną wartość kojącą dla duszy i ciała jaką daje po prostu ciepła, wieczorna kąpiel i te pół godziny bez hałasu i pośpiechu.

Płatki magnezowe do kąpieli – podsumowanie

  • wspomagają regenerację po treningu
  • łagodzi zmęczenie
  • redukuje stres
  • wpływa korzystnie na naszą skórę

Tak wiele za tak niewiele. Polecamy serdecznie jako jeden z najtańszych i najskuteczniejszych sposobów na domową regenerację całego ciała i głowy!

1 comment on “Regeneracja po treningu – płatki magnezoweAdd yours →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Translate »