śniadanie i nie tylko
Aktualności,  Przepiśnik MGW

Śniadanie i nie tylko – Omlet proteinowy

Śniadanie, najważniejszy posiłek dnia a ty masz dość jedzenie klasycznej owsianki, która oczywiście jest jednym z najprostszych przepisów na szybkie i smaczne śniadanie. Istnieje jednak idealny przepis na śniadanie, które bezsprzecznie jest bardzo odżywczym posiłkiem przed i po treningu.

Takie danie nigdy się nie znudzi – przepis podstawowy składa się z zaledwie kilku składników, więc dowolnie można tworzyć z niego nowe kombinacje smakowe, dodając do masy ulubione produkty. Co więcej, omlet proteinowy to zdrowszy wybór, niż pszenne naleśniki, czy placki drożdżowe. Jego konsystencja jest zwarta i lekka, a ciasto niesamowicie puszyste! Wprowadzenie go do diety wspomaga odchudzanie dostarczając ciału dużo białka oraz błonnik.

Składniki

  • 2 łyżki odżywki białkowej (wasz ulubiony smak)
  • 2 jajka
  • 125 g twarogu chudego
  • odrobina mleka bez laktozy
  • szczypta soli,
  • nasiona chia
  • 1 banan

Przygotowanie

  1. Miksujemy wszystkie składniki
  2. Patelnie smarujemy olejem kokosowym lub PAM
  3. Wylewamy naszą masę i smażmy pod przykryciem na małym ogniu, aż się przyrumieni
  4. Przekładamy na talerz, dodajemy ulubione dodatki i gotowe !

Jak wykonać omlet idealny? Aby był puszysty, ubijając białka na pianę dodaj do nich odrobinę soli (polecamy sól himalajską – ma wspaniałe właściwości!
Gotowi na słodki początek dnia lub jego wytrawne zakończenie? Na tę apetyczną potrawę poświęcisz tylko kilka minut, by na długo po zjedzeniu odczuwać satysfakcję! Jeśli szukasz innego przepisu na śniadanie koniecznie wypróbuj przepis na wyśmienite placuszki jogurtowe z pewnością się w nich zakochasz.

Wskazówki

Czas przygotowania: 15 minut

Liczba kalorii: 270 kcal

Rozkład makroskładników w porcji:

Białko: 31 g

Tłuszcze: 8 g

Węglowodany: 21 g

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Translate »