Piotr Szczurek

M.O.C.na alternatywa z Piotrem Szczurkiem

„Szaleństwem jest robić wciąż to samo a oczekiwać różnych rezultatów” Albert Einstein

Trenujesz sumiennie 5 razy tygodniu? Dajesz z siebie wszystko WODach? Nieustannie poprawiasz wyniki ale… Twoja sylwetka wcale się nie zmienia?! Nie trzeba być Einsteinem żeby zrozumieć, że pora na zmiany!

Przeciętny Kowalski zapytany dlaczego trenuje, zazwyczaj odpowie: „dla zdrowia i sprawności”… i bardzo dobrze bo to jest najważniejsze!
Ale…  kto nie chciałby, żeby godziny spędzone siłowni i wylane litry potu przełożyły się na lepszą sylwetkę?

Gdzie podziała się moja sylwetka?

Nie bądźmy hipokrytami i przyznajmy, że każdy z nas chciałby nie tylko dźwigać więcej kilogramów na sztandze, ale również żeby waga wskazywała ich odpowiednio mało! W jednych miejscach przydałoby się centymetrów więcej a w innych mniej…
Nie ma się tu czego wstydzić! To że przez trening chcemy poprawić swój wygląd jest sprawą absolutnie zrozumiałą. Lepszy wygląd przekłada się na lepsze postrzeganie siebie, pewność siebie, samoakceptacje itd… resztę przeczytacie w Cosmo albo innej Przyjaciółce😉

Ponadto każdy rozsądny dietetyk powie Wam, że najlepsza rzeczą jaką możecie zrobić dla swojego zdrowia wcale nie jest objadanie się jarmużem czy jagodami goji, tylko… regulacja masy ciała! Jest to szczególnie aktualne teraz, gdy ponad połowa polskiego społeczeństwa zmaga się z nadwagą.

Nadciąga M.O.C.na alternatywa

Jestem trenerem personalnym od blisko dekady i przez cały ten czas nurtowało mnie zagadnienie:

Jak najbardziej optymalnie wykorzystać 3 godziny, które każdy trenujący rekreacyjnie człowiek jest średnio w stanie poświecić na trening w trakcie tygodnia?

Miejski Drwal

Przez lata spędzone na pracy z podopiecznymi na treningach personalnych wypracowałem własny warsztat i metody treningowe. Oparte nie tylko na wiedzy merytorycznej, ale przede wszystkim na doświadczeniu. Doba ma tylko 24 godziny, tydzień 7 dni a trening personalny jest kosztowny, dlatego żeby swój trening przedstawić szerszemu gronu zainteresowanych w zeszłym roku wydałem M.O.C.ny Program Treningowy. Dziś wraz z CrossFit MGW idziemy o krok dalej i z dumą zapraszamy na nowe zajęcia grupowe M.O.C. które powstały na bazie mojego programu.

Czym są zajęcia M.O.C?

Efektywnym połączaniem najlepszych cech treningu sylwetkowego, siłowego i Crossfit’owego. Planem treningowym gwarantującym, że każda minuta spędzona na sali będzie optymalnie wykorzystana.
W praktyce M.O.C. to 3 rodzaje zajęć:

  • Siła/moc – Zajęcia oparte na ciężkich wielostawowych ćwiczeniach siłowych szlifowanych do perfekcji. Podczas których na nowo odkryjesz podstawowe ćwiczenia siłowe jak przysiad, martwy ciąg i wyciskanie na ławce. Dzięki indywidualnej pracy nad słabymi ogniwami poprawisz swoją technikę i bezpiecznie wejdziesz na wyższy poziom siły!
  • Hyper – Trening oparty na wartościowych, funkcjonalnych ćwiczeniach, wykonywanych na wyższym zakresie powtórzeń 10-20. Tutaj głównym celem jest rozbudowa masy mięśniowej. Tylko zmiana proporcji masy mięśniowej i tkanki tłuszczowej przybliży Cię do wymarzonej sylwetki. Więcej mięśni to wyższy „potencjał metaboliczny” dzięki któremu szybciej spalisz oponkę. Swoje miejsce znajdą tutaj również akcesoryjne ćwiczenia izolowane, które będą zapobiegać ewentualnym przeciążeniom oraz urazom. Ponadto będą też ćwiczenia typowo sylwetkowe. Panowie już nie będziecie musieli chować się po kątach, wstydliwie pompując bicka😉
  • Core + cardiomasakra – Pierwsza część zawsze będzie skupiać się na mądrym, funkcjonalnym treningu „brzucha”(który jest czymś znacznie więcej niż tylko brzuchem😉) Na początku zajęć skupimy się nad prawidłowym oddychaniem oraz spięciem tułowia (eng. Core) żebyście bezpiecznie mogli pracować nad siłą ale przede wszystkim… żeby po 8 godzinach w pracy nie bolały Was plecy!

Druga część to trening o charakterze interwałowym, prowadzony na wysokiej intensywności używając możliwie prostych i skutecznych środków. Nie znajdziecie tutaj martwych ciągów na czas ale swingi kettlem i bureppes jak najbardziej. Coś dla Wszystkich którzy lubią zdrowo się zmęczyć!

M.O.C.ne strony nowych zajęć?

  • Powtarzalność i periodyzacja – Powtarzanie matką progresu! Zajęcia będą prowadzone według speriodyzowanego planu. Ale jak to co?! Ćwiczenia będą powtarzane przez kilkanaście tygodni, w trakcie których Waszym podstawowym zadaniem będzie progresowanie. Po tym czasie, kiedy o postępy będzie naprawdę trudno… zacznie się zupełnie nowy blok, z nowymi ćwiczeniami i zabawa zacznie się od nowa a Wy będziecie już na wyższym poziomie!
  • Dziennik treningowy vs. rywalizacja – Na zajęciach każdy indywidualnie będzie prowadził swój dziennik treningowy, żeby śledzić postępy i zapewnić efektywność pracy. Przerośnięte EGO potrafi być bardzo złym i niebezpiecznym doradcą treningowym, dlatego przede wszystkim będziecie rywalizowali ze własnym ostatnim wynikiem a nie sobą nawzajem 😉
  • M.O.C.ny nie znaczy do „porzygu” – Relatywne uczucie mocnego zmęczenia nie jest najlepszym wyznacznikiem efektywności treningu. Zmęczenie samo w sobie jest tylko etapem na drodze do progresu. Dlatego nie każdy trening będzie pracą „do porzygu” ale każdy kolejny będzie nieco trudniejszy od poprzedniego, dzięki czemu Twoje wysiłki będą optymalnie efektywne.
  • M.O.C.ny akcent na jakość – Na nowych zajęciach poznacie nowy wymiar jakości pracy. Grupy będą zaledwie 8 osobowe, dlatego żaden szczegół nie umknie Waszemu trenerowi. Nie będzie miejsca na bylejakość i dziadostwo, zapanuje skupienie i dążenie do perfekcji. Prawdopodobnie często będziecie musieli zrobić treningowy kroczek w tył ale tylko po to żeby cos poprawić i nabrać rozpędu!
  • M.O.C.na grupa na Facebook’u – Cytując kolegę Bielskiego: „ nie dogonisz pączka!”Czyli nigdy nie przetrenujesz tych kalorii , które z łatwością, w kilka minut, skonsumujesz! Dlatego, niezaprzeczalnie, żeby efektywnie kształtować sylwetkę musisz wiedzieć „jak ż(r)yć?”.

Na tym polu, nie pozostaniecie sami!

M.O.C. to również edukacja o opłacalnym, zdroworozsądkowym sposobie odżywiania zgodnym z celami treningowymi. Tak żebyś swoją dietę potrafił dostosować do swojego trybu życia a nie odwrotnie. W tym celu, dla uczęszczających na zajęcia przygotujemy warsztaty oraz powstanie specjalna grupa na Facebook, gdzie osobiście odpowiem na każde pytanie dotyczące odżywiania.

Ponadto grupa będzie miejscem gdzie będziemy mogli wymieniać się spostrzeżeniami, wartościowymi informacjami raportami z postępów itd. Jestem autorem pomysłu i prowadzącym ale tak naprawdę od Was zależy jak one będą wyglądać, dlatego zapraszam wszystkich gotowych na zmiany,

Niech M.O.C. będzie z Wami!
Piotr Szczurek AKA Miejski Drwal

0 comments on “M.O.C.na alternatywa z Piotrem SzczurkiemAdd yours →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Translate »