CrossFit Kids

9 powodów, dla których Twoje dziecko powinno trenować CrossFit

Wiele razy słyszałam pytania rodziców ćwiczących w boxie, czy istnieją zajęcia CrossFit dla dzieci. Niektóre boxy proponują taką formę zajęć dla najmłodszych i mówiąc najmłodszych mam tu na myśli dzieci już od 3 roku życia. Pewnie teraz wyobraziłeś sobie 3 latka robiącego martwe ciągi 🙂 Otóż nie! Jeśli czytasz ten artykuł to zapewne zastanawiasz się, czy Twoja pociecha mogłaby trenować Crossfit. Sprawdźmy jakich jest 9 powodów dla których Twoje dziecko powinno trenować CrossFit.

Czy box jest miejscem dla dziecka?

Jesteś dobrą matką lub ojcem, chcesz aby Twoje dziecko rosło zdrowe i nie wyobrażasz sobie malucha na sali CrossFit. To poważny błąd. To miejsce jest szczególne, jest nie tylko stworzone do bicia rekordów w podnoszeniu ciężarów czy oddawania siódmych potów, jest też doskonałym miejscem zabaw i rozwoju motoryki Twojego dziecka. Dlaczego więc dzieci powinny trenować CrossFit? Na podstawie rozmów z rodzicami dzieci uczęszczających na zajęcia, przyczyny są dość proste.

 1. Pewność siebie

Można dostrzec duże zmiany w poczuciu własnej wartości dziecka. Te starsze (od około 7 roku życia) po raz pierwszy weszły na pudła ze spuszczonymi ramionami i oczami skierowanymi w dół. Ci sami chłopcy i dziewczęta, którym pierwszego dnia brakowało pewności siebie, dziś chodzą z wysoko uniesionymi głowami i dużymi uśmiechami. Wiedzą, że coś osiągaj i za każdym razem widzą znaczną poprawę swoich umiejętności. Do tego nakręcane są przez pozytywne opinie trenera jak i swoich kolegów i koleżanek, które wzmacniają ich poczucie własnej wartości.

 2. Dyscyplina

Czasami zgromadzenie grupy dzieci jest wyzwaniem. Jest to mix  różnych umiejętności i spójrzmy prawdzie w oczy, niektóre dzieci mają okres „uwagi komara”. Ponieważ jednak zajęcia są dobrze zorganizowane, dzieci szybciutko ustawiają się w szeregu. Za każdym razem są zaznajamiane z formą i przebiegiem zajęć, dzięki temu stają się zdyscyplinowane. Bardzo często dostrzegamy, że pomagają sobie nawzajem dzięki czemu w pełni angażują się w wykonywanie ćwiczeń przez całą godzinę.

 3. Szacunek

Trenerzy Crossfit cieszą się szacunkiem. W naszym boxie zarówno dzieci, jak i dorośli „ustawiają się” przed każdym przy tablicy przed każdym treningiem, aby zapoznać się z rozpisaną sesją treningową. Często można zauważyć wielkie skupienie na twarzy dziecka, gdy słucha trenera. Jak wiemy, dzieci zadają wiele pytań – TO BARDZO DOBRZE! Nie wstydzą się zapytać gdy czegoś nie zrozumieją, jednak nie przekrzykują się wzajemnie. Zachowują się jak prawdziwi mali sportowcy. Na pewno stoi też za tym silny (nie tylko pod względem podnoszenia ciężarów, ale przede wszystkim pod względem psychicznym) i zdolny trener, który swoim nastawieniem potrafi skupić na sobie uwagę dzieci.

 4. Emocjonalne uwolnienie

Dzieci odczuwają potrzebę „zrzucenia emocjonalnego ciężaru” tak samo jak dorośli po ciężkim dniu w pracy. Wiele rodziców opowiada, że ich dziecko narzeka przed pójściem na zajęcia bo jest zmęczone po szkole, ale już po treningu można od nich usłyszeć „Cieszę się, że dziś ćwiczyłam”. Gdy masz nastolatka w domu, pewnie często masz wrażenie że jego hormony szaleją. Nie ma wtedy nic lepszego jak znalezienie miejsca, gdzie będzie mógł rozładować swoje emocje.

CrossFit kid

 5. Więź

Być może sam trenujesz w boxie i czasem opuszczasz trening, bądź wychodzisz z nich jak najszybciej bo spieszysz się do domu, aby spędzić czas ze swoimi pociechami. A może sam szukasz sposobu, aby znowu znaleźć nić porozumienia ze swoim nastoletnim synem lub córką. Czy nie fajnie było by mieć wspólną pasję ze swoim dzieckiem? Oglądać jak się świadomie rozwija swoje ciało, jak dzięki dobrze dobranym ćwiczeniom jego postawa, siła mięśniowa jest w coraz lepszej formie? Móc porozmawiać o waszych celach, słabych stronach i wspierać się wzajemnie? To właśnie daje CrossFit

6. Wiedza o zdrowym jedzeniu

Trenerzy nie tylko pilnują aby dzieci wykonywały dobrze ćwiczenia, jednak godnym uwagi jest fakt, że dbają też o ich wiedzę na temat zdrowego odżywiania. Pomaga to w uświadamianiu dzieciom czym jest zdrowy tryb życia. Uczą się co powinny jeść, a co powinno gościć w ich jadłospisie tylko od czasu do czasu. Dzieci są dziećmi musimy pozwolić im na małe co nieco, dlatego ważne jest aby wiedziały, że nie powinny opierać swojego żywienia na fast foodach i słodyczach. Utrwalane od najmłodszych lat zasady, mogą mieć wpływ na jakość życia dziecka w przyszłości.

 7. Poprawa postawy

Już po kilku treningach zaczniesz zauważać poprawę postawy swojego dziecka, ze względu na wzmocnienie tak ważnych w wieku dojrzewania mięśni głębokich u dzieci. Nagle ze zgarbionego szkraba, z rękoma szurającymi po podłodze, wykluje się piękny wyprostowany chłopak czy dziewczynka. Zniknie problem z platfusem i krzywieniem nóżek. Twoje dziecko samo będzie zwracało uwagę na to jak podnosi przedmioty z podłogi, jak poprawnie stać czy siedzieć. A to wszystko przekłada się na brak problemów zdrowotnych w przyszłości

8. Nowi przyjaciele

Kultura Crossfit z pewnością rozciąga się na dzieci, a żadne dziecko nigdy nie pozostaje w tyle. Myślę, że koncepcja kibicowania ostatniej osobie i nakłaniania rówieśników do przezwyciężania swoich słabości jest czymś, czego należy uczyć w szkole – z pewnością jest to nauczane w boxie! Kiedy dzieci po raz pierwszy uczestniczą w zajęciach Crossfit, koncepcja zajęć i atmosfery jest dla nich obca, ale szybko się jej chwytają dzięki czemu kultura CrossFit’u staje się naturalną częścią tego, kim są. Jeśli pojawia się dziecko, które jest trochę wolniejsze lub słabsze, nie ma to dla całej reszty żadnego znaczenia. Szybko jest akceptowane i otoczone opieką swoich nowych kolegów i koleżanek, u których zawsze może liczyć na dobre słowo.

9. Poprawa wyników w szkole

Ćwiczenia fizyczne są nie tylko dobre dla ciała dziecka ale z całą pewnością mogą również pomóc ich  umysłom. Badanie British Medical Journal z 2013 r. wykazało, że im bardziej aktywne są dzieci w wieku 11 lat, tym lepiej radziły sobie na egzaminach z języka angielskiego, matematyki i przedmiotów ścisłych w kolejnych latach (w wieku 13 i 15/16 lat). Badania sugerują potencjalne przyczyny związku między aktywnością fizyczną a wynikami w nauce. Badania ujawniły związki między aktywnością fizyczną, a wydłużeniem czasu „skupieniu na zadaniu ”. Wcześniejsze badanie z 2008 roku wspierają te badania pokazując, jak gimnazjaliści, którzy osiągnęli dobre wyniki w testach sprawnościowych (którym była mierzona wydolność aerobową, siła, wytrzymałość, elastyczność i skład ciała), poprawili wyniki testów, które były prawie o 30% wyższe niż w u dzieci nie uprawiających żadnego sportu

Wnioski

Jeśli te argumenty przekonały Cię do rozważenia zapisania Twojego dziecka na zajęcia CrossFit Kids, to poszukaj boxa w swojej okolicy oferującego tą formę zajęć. A jeśli jesteś z Warszawy i szukasz wyjątkowego miejsca dla swojego dziecka, to serdecznie zapraszam Cię do kontaktu z naszą ekipą z CrossFit MGW, która w szczegółach opowie Ci o naszych zajęciach dla dzieciaków. Kontakt znajdziesz TUTAJ!

0 comments on “9 powodów, dla których Twoje dziecko powinno trenować CrossFitAdd yours →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Translate »